JAPAN STORE
プログラム

海外マーケットプレイスに日本の販売事業者様の商品を掲載・特集するストア「JAPAN STORE」をオープン!JAPAN STOREプログラムに参加することで海外のお客様への商品の露出増加が期待できます。
第一期受付期間 4/21~6/30
※応募前に必ず募集要項参加要綱 をご確認ください。

What is the JAPAN STORE program?

日本貿易振興機構(ジェトロ)とAmazonによる、日本企業の海外進出を支援するプログラム*1です。

海外マーケットプレイスに日本の販売事業者様の商品*2を掲載・特集するストア「JAPAN STORE」をオープンいたしました。

現在は下記マーケットプレイスにてオープン中です。
Amazon.com(アメリカ)上のストアはこちら
Amazon.co.uk(イギリス)上のストアはこちら

応募後の審査*3に通過された販売事業者様には、各種サポートをご用意しています。JAPAN STOREへの掲載による商品の露出増加・認知向上や、オンラインマーケティングの実施、売上拡大・販促に役立つコンテンツの提供を行います。初めてご出品を開始される販売事業者様の場合、Amazonグローバルセリング担当者による出品開始サポート(イギリスのVAT取得に関するアドバイス含む)やスタートダッシュ成功パック(申込制)がございます。すでにAmazon.com(アメリカ)でご販売中の事業者様には、売上拡大トレーニング・プログラム(申込制)を提供いたします。また、有料オプションとして、有料マーケティング・プログラムの参加を希望される販売事業者様を募集します。詳しくは、募集要項をご確認ください。

なお、お申し込みにあたり、事前に必要なご準備(特にアメリカの食品・化粧品カテゴリにおけるFDA登録、イギリス販売におけるVAT付加価値税のご登録)および審査プロセスのご確認をお願いいたします。

ジェトロのプログラムサイトはこちら
*1:JAPAN STOREプログラムは2026年3月末までの運営を予定しておりますが、途中で中止となる場合もございます。
*2:ご提出いただいた内容に基づき審査を実施し、Amazonより審査結果を順次メールにてご連絡いたします。審査結果によってはご参加いただけない可能性もございます。
*3:ご応募いただいた後、販売事業者様の情報と掲載希望商品について審査をさせていただきます。商品審査においては下記「掲載可能な商品の条件」を満たしているかが主な審査基準となり、審査結果によってはご参加できない可能性もございます。

Introduction of sales case studies

Yamasan Co., Ltd.

Fifty Square Co., Ltd.

To deliver made-in-Japan quality to the world

ROKURO WORKS CO., LTD.

Edoten Co., Ltd.

The potential of Japanese products to attract overseas customers

Otsuki Pearl Co., Ltd.

Kuretake Co., Ltd.

A new challenge for a long-established company that have expanded their sales channels to the world

Benefits of participating in the JAPAN STORE program

Listing and sales expansion support from Amazon Global Selling representatives

Get support when listing for the first time

If you’ve never listed before, Amazon Global Selling representatives will provide support so you can start selling. Also, you’ll be introduced to service providers that can support you when dealing with challenges that are unique to global selling (including obtaining local certification and shipping, etc.).

売上拡大トレーニング・プログラム(申込制)

品揃え・商品選定、露出拡大(SEO対策および広告運用)、転換率向上(商品ページ改善)など、カテゴリーや商品に応じた対策の提案やフォローを行います。

Helpful content provided to increase sales

We provide helpful content so you can increase sales, including providing methods to manage advertising and improve purchase sales conversion rates (improving product detail pages, showing how to use FBA, etc.), showing how to set coupons and participate in deals, and providing guidance on best-selling products.
Sales promotion support

Product exposure

The JAPAN STORE will display store banner advertisements on each marketplace’s top page and search results on the website and marketing emails for the store will be sent to customers, so the store will receive a high degree of exposure. Even products that do not have overseas sales results before can be expected to attract customers when listing in the JAPAN STORE.

有料マーケティング・プログラム(申込制)

JAPAN STORE ストアページ上の特別露出枠(おすすめブランド、おすすめ商品)にブランドバナーや商品を掲載することで、更なる露出拡大が狙えます。
企画の詳細については都度、営業担当よりご案内いたします。
Data analysis and provision of information

Amazon marketing briefing

Introducing marketing measures carried out on the JAPAN STORE (Amazon site) at the online seminar.

Provide an information from JETRO that analyzes sales trends, utilization tools, etc., of participating companies as a whole

By checking the details of efforts by other companies participating in JAPAN STORE and the tools used by companies that are generating sales, etc., sellers can obtain useful information regarding their company’s position compared to other companies and Amazon sales.

各プログラムの募集スケジュール

スケジュールは予告なく変更になる可能性があります。
※JAPAN STOREプログラム参加応募は先着順。第一期募集で定員に達した場合、第二期募集を行わない可能性があります。

Requirements for sellers who can participate

【募集定員】
アメリカ 800社程度、イギリス 200社程度

【募集条件】
1) 定められた事業報告書*1を指定の頻度でジェトロへ提出できること。かつ、過去のJAPAN STORE事業でジェトロが求めるアンケート・報告書を提出していること

2) ジェトロやAmazonからの連絡に応答できること。かつ、本事業の実施にあたり必要な企業・製品・その他情報を、ジェトロとAmazonの求めに応じて提供できること

3) 日本企業、もしくは開業届を税務署に提出済みの個人事業主であること
現地所在日系企業の場合、日本企業の商品を扱っており、10%以上日本の資本が入っている事業者であること (企業もしくは事業登録がなされている個人事業主)

4) JAPAN STORE規約*2と募集要項*3記載内容に同意できること

5) 大口出品形態*4でご出品いただくこと

6)「企業審査のポイント」をクリアしていること (募集要項P8参照)

*1:ジェトロが定める報告書です。Amazon出品管理ツール「セラーセントラル」上のビジネスレポートの情報をご提出いただきます。本報告書に関するご質問はジェトロ窓口より直接お問い合わせください。
*2:JAPAN STORE規約はこちら
*3:募集要項はこちら
*4:出品形態の詳細はこちら(Amazon.com(アメリカ)Amazon.co.uk(イギリス)

掲載可能な商品の条件

Eligible categories

Eligible products

Amazon.com (US)

Amazon.co.uk (UK)

1. Food (Excluding Alcoholic Beverages and Refrigerated / Frozen Food)
Products manufactured in Japan
Products manufactured in Japan
2. Fashion (Including Baby Products)
3. Beauty/healthcare
4. Kitchen
5. Home (Appliances, Furniture, Garden, etc.)
6. Office Products (Stationary, PC, Industrial machinery)
7. Sports/outdoor (Including car accessories)
8. Hobby (Games, Toys, Pet Products, Musical Instruments, Books, DVD/CD)
Products manufactured in Japan, or overseas manufactured products that are guaranteed to meet the standards set by Japanese companies or US located Japanese companies.
Products manufactured in Japan, or overseas manufactured products that are guaranteed to meet the standards set by Japanese companies or UK-located Japanese companies.
※JAPAN STORE参加企業の出品商品の中で掲載資格を満たす商品は自動的にストアページに掲載されます。掲載を望まれない商品は、参加後にこちらのフォームよりご連絡ください。

※仕入れ商品の場合、正規のルートで仕入れている事が証明できること

※輸出入規制や販売既定/ガイドライン/Amazonポリシーに準拠した商品であること。特に食品など現地認証取得が必要な場合、必要な認証(アメリカの場合FDAなど)を取得済みであると証明できること。また、Amazon.co.uk(イギリス)およびヨーロッパのマーケットプレイスでのご出品ではVAT登録が必要です(詳しくは「JAPAN STOREへの掲載までのステップ」をご参照ください)。
※イギリスVAT登録について、登録にかかる書類作成手続きのサポートをAmazonグローバルセリング担当者が行います。
※認証取得について、はじめて出品開始をされる販売事業者様には、審査通過後Amazonグローバルセリング担当者より別途専門のAmazon公式サービスプロバイダーをご案内させていただきます。

※ご確認いただきたい事項:
JAPAN STORE掲載可否はご応募後、Amazonにより条件を満たしているかの審査を行い判断いたします。条件を満たしているかの自己確認は応募前に行っていただき、たとえ審査に通過した場合でも、のちに定義に合致しないことがジェトロもしくはAmazonにより確認された場合はJAPAN STOREからの掲載を取り下げ、本プログラム対象から除外される可能性があります。

※酒類、冷蔵・冷凍食品、アダルト商品、中古品、Amazonデバイスは掲載できません。また、Amazon.co.uk(イギリス)のJAPAN STOREでは、脂肪、塩分、糖分が多い食品は、イギリスの規制に基づき露出・掲載が制限されるため、対象外とさせていただきます(詳しくはこちら)。その他出品不可商材についてはこちら(Amazon.com(アメリカ)Amazon.co.uk(イギリス))をご確認ください。

JAPAN STOREへの掲載までのステップ

2

JETROにJAPAN STORE事業参加申し込み
こちらからご応募ください。

3

Amazonに出品手続き・JAPANSTORE掲載申し込み
JETROへの事業参加申し込み完了後、配信されるメール内リンクよりお申し込みください。ご不明な場合、Amazonまでお問い合わせください。(こちら

4

審査結果通知を受け取る
販売事業者様の情報と、応募商品について審査を行い、審査結果をご応募完了後2週間を目安にメールにてご連絡いたします。審査に通過した商品はストアに掲載されます。なお、ご応募いただいたマーケットプレイスの出品用アカウントをお持ちでない方、または審査通過した応募商品について出品用アカウントで商品登録していない場合は、下記ステップ5にお進みいただき、完了後、別途ストアへの商品掲載依頼をしていただきます。

5

出品準備
出品作業開始前の準備として、以下ご対応をお願いします。
1) 商品の認証確認(FDA等)
2) 銀行口座作成
3) 配送業者選定
ご応募いただいたマーケットプレイスの大口出品用アカウントをお持ちでない場合

大口出品用アカウントの作成
はじめて出品を開始される販売事業者様には、Amazonグローバルセリング担当者によるサポートの下、ご応募いただいたマーケットプレイスの大口出品用アカウントを作成いただきます。
該当商品をご応募いただいたマーケットプレイスの出品用アカウントで登録していない場合

商品登録&配送設定
はじめて出品を開始される販売事業者様には、Amazonグローバルセリング担当者によるサポートの下、ご応募いただいたマーケットプレイスの大口出品用アカウントを作成いただきます。
Amazon.co.uk(イギリス)のJAPAN STOREにご応募され、VAT登録が未完了な場合

VAT登録
Amazon.co.uk(イギリス)での出品に対し、登録された有効なVAT番号をセラーセントラルにて提出する必要があります。
はじめて出品を開始される販売事業者様には、Amazon担当者よりご対応に関するご案内をいたします。
Prime Airの飛行機と配達トラックの横に立っている男のイラスト

FAQ

Application conditions

How is “product manufactured in Japan” defined? What should I check?
It is requirement to be clearly indicated on the product/packaging or official manufacturer website.
Are products manufactured overseas to standards managed by Japanese companies eligible?
If your product is in a category other than the food category within the eligible categories, the Japanese companies and Japan-located local companies will set the standards, and products that satisfy those standards will also be eligible.
If a product’s parts/raw materials are from overseas, but the final processing is performed in Japan, is it eligible for the program?
In the case shown below, if your product is in a category other than the food category within the eligible categories, the Japanese companies and Japan-located local companies will set the standards and products will be eligible on the condition that they satisfy those standards.
Case 1: The parts and raw materials are made in Japan, but assembled overseas
Case 2: The parts, raw materials, and assembly were all overseas, but only the inspection was done in Japan
Case 3: The parts, raw materials, and assembly were all overseas, but only the final wrapping of the package was done in Japan
Case 4: The parts, raw materials, and assembly were all overseas, but with the business logo printed in Japan as OEM/ODM
I procure products to sell, but I do not know what prefecture they are manufactured in. Can I apply?
Our apologies, but please only apply with products whose manufacturing origin can be confirmed.
Can I reapply with a product that failed the screening process?
Please do not reapply, as products will not be examined again. If any information is missing from your application, Amazon will contact you to request additional information.
Are there any requirements when applying with products that are currently on sale, such as reviews or number of stars?
No, there are no such application conditions.
If I pass the JAPAN STORE screening, does that mean I have obtained certification for export to the target country?
No. In regard to certification acquisition and regulatory screenings in each country, the seller is requested to investigate and then respond. We will introduce service providers with various certifications.
What are the contents of the reports to be submitted to JETRO?
You will be asked to submit contract status (sales destination, product sold, sales amount) on a regular basis. For more information, JETRO will contact the businesses placed in the store.
Please direct any questions about this report directly to JETRO here.
Is it possible to participate in the program with an Individual selling plan?
Only sellers with Professional Selling Plans are eligible for this program. Click here for details on selling plans (Amazon.com (US)Amazon.co.uk(UK))
Can I apply for the JAPAN STORE program for multiple marketplaces?
Yes, you can.
I have multiple Seller Central accounts for the same marketplace I'm applying to. Can I make an application for each account?
No. As a seller, you can only apply once per marketplace per business. You cannot apply with multiple accounts.
Can Amazon suppliers (vendors) also sign up for the marketplace they are applying to?
Yes, If the business and product requirements are met, even suppliers can participate.
I've already started selling on the marketplace I'm applying to, can I participate?
Yes, If you meet the eligibility requirements for this program, you can participate.
Can I continue to sell my usual listings in the marketplaces I applied for, even after the JAPAN STORE ends?
Yes, You can continue listing products.
I am currently listing products on Amazon.co.jp (Japan). If I have an Amazon.co.jp (Japan) seller account, can I have my products placed on the JAPAN STORE?
No. JAPAN STORE is a special store on overseas marketplaces, so it is necessary to create a seller account and add products on the marketplace you are applying for.
I applied for the JAPAN STORE program before March 2024, and am currently participating in it. Are there any required procedures?
First, please fill in the 2024 JAPAN STORE Program Continuation Intent Survey, which is sent individually by JETRO (if you do not respond, you will not be able to continue). Around the end of March 2024, this application link will be sent to sellers who have answered that they intend to continue. After applying, a screening is carried out by JETRO and Amazon. Sellers that have passed the screening (sellers that failed the screening cannot re-apply) will complete the 2024 participation procedures.

Preparing for listing

When will my products start to be placed on the JAPAN STORE?
After applying via the application form, we will notify you of the screening results for your products in approximately 2 weeks. Only products that have passed the screening will be placed on the JAPAN STORE. Sellers who have not yet started listing products on the marketplace they applied for, or who do not have a seller account must finish creating an account and adding products after passing the screening process, and then request for the product to be listed in the JAPAN STORE.
How much does it usually cost and how long does it take to start listing?
募集要項のP16をご参照ください。
Can I get support with my listings in Japanese?
Yes, Support for preparing to list for the first time will be provided in Japanese by Amazon Global Selling representatives. Also, in general, seller accounts can be operated in Japanese, and the help desk within your seller account is also available in Japanese.
*Some of the seller account help pages and help desks within the seller account are only available in English.
I made a request to make a placement on the JAPAN STORE, but I don’t see my products placed on the store. What should I do?
If the shipping address in the upper left corner of the website is in Japan or has not been set yet, in some cases it will not show up in the store, so please enter a local zip code and check if it shows up. If it still doesn't show up, we would appreciate it if you could contact us using the contact form.
How do I ship to customers and provide customer service?
If you have a local warehouse, you can arrange your own carrier and ship your own orders from Japan, but we recommend using Fulfillment by Amazon (FBA). With FBA, you can ship your products to Amazon’s warehouses and let Amazon handle the picking, packing, shipping and even customer service. (If you do not use FBA, you must provide customer service on your own in the local language.)
I am currently listing products on Amazon.co.jp (Japan). If I ship my products to fulfillment centers (FC) in Japan, can I still use FBA when listing on the marketplace I’ve applied for?
No. In order to use FBA, products must be shipped directly to the local FC.
I've already listed a product, but why does it show up as out of stock on the product page even though it's in stock on my seller account?
If the shipping address in the upper left corner of the website is in Japan or has not been set yet, the inventory will not show up. Please enter a local zip code.
If FDA registration is required for products listed on Amazon.com (US), is it mandatory to register?
FDA registration is mandatory when listing target products such as food and some cosmetics on Amazon.com (US). You will need to specify a local agent, so please check the website below.
Information on bioterrorism laws US FDA Food Safety Modernization Act, Questions and Answers Regarding Food Facility Registration
Is VAT registration mandatory if I list on Amazon.co.uk (UK) and other European marketplaces?
VAT registration is mandatory when listing on Amazon.co.uk (UK) and other European marketplaces. You must submit a registered, valid VAT number to Seller Central.
If you’ve never listed before, Amazon Global Selling representatives will give guidelines on what to do.
VAT on Cross-border EC Sales: Exports to the EU and UK | Trade/Investment Consultation Q&A - View by country/region
Can JETRO support services that can be used when selling on Amazon, such as adding products, shipping, FDA registration, VAT registration, English ingredient labeling, etc.?
If you have any inquiries, please contact us. Please note that JETRO cannot perform FDA registration, English label creation, etc. on your behalf. Amazon has introduced official Amazon service providers that provide the support mentioned above (as the seller, you will be responsible for costs and fees that occur when using the service providers).

FEES

When does the monthly fee for a Professional Selling Plan start to apply?
You will be charged the monthly subscription fee for the first month when you register for a seller account. If you have no products to list at that time—due to lack of inventory, for example—only your monthly subscription fee will be charged, so we recommend that you create an account once your preparations are in place.
I am currently listing products on Amazon.co.jp (Japan). What is the monthly registration fee for a seller account in the marketplace I'm applying to?
If you choose to integrate with your Amazon.co.jp (Japan) account when creating an account, the monthly registration fee will be 39.99 USD+tax in total with seller accounts on multiple marketplaces. The monthly subscription fee is proportioned for each country or region where the product being listed is located, and will be billed to you individually in the local currency. Click here for details

Other

Where can I find the JAPAN STORE store page?
It can be found at the link below.
Amazon.com (US) Amazon.co.uk (UK)
JAPAN STOREプログラム応募時に入力した情報(例:ご担当者様名、ご連絡先など)を変更したい場合や、法人変更(親会社→子会社)をする場合はどうすればよいですか?
こちらのフォームからご変更ください。
すでにひとつの国でJAPAN STOREプログラムに申し込み済みですが、もうひとつの国にも追加応募したいです。どうすればいいですか?
例:Amazon.com(アメリカ)のJAPAN STOREプログラムに参加済みだが、Amazon.co.uk(イギリス)にも参加したい
応募受付期間中であれば、追加で応募いただけます。
JAPAN STOREプログラムに参加するメリットは何ですか?
販売開始から販売促進をするためのさまざまなサポートを受けることができます。具体的には、Amazonグローバルセリング担当者による新規出品企業向けの「海外販売立ち上げサポート」や出品開始済み企業向けの「売上創出・拡大サポート」を提供しております。マーケティングによる販売促進支援として、Amazon内外の広告展開やインフルエンサーマーケティング、JAPAN STORE上の追加広告枠を設置しております。また、データ分析と情報提供として、課題別・習熟度別ウェビナーの開催やお役立ち情報のメールマガジン配信、海外販売専用トラブルシューティング、JAPAN STOREマーケティング報告会を実施しております。
特定の商品をJAPAN STOREの掲載から除外することは可能ですか?
JAPAN STORE参加企業の出品商品の中で掲載資格を満たす商品は自動的にストアページに掲載されます。掲載を望まれない商品は、JAPAN STORE参加後に2025年度問い合わせフォームにてご依頼ください。

JAPAN STOREプログラムに登録して海外販路を拡大しよう

Amazon logo
© 2023, Amazon Services LLC.
LINE logo
Twitter logo
YouTube logo